вторник, 5 август 2014 г.

Браунис със сладолед и шоколадова глазура

Не обичам черен шоколад и хората, които ме познават го знаят. Знаят също и че обожавам бял и опитвам млечен от време на време, защото са много сладки, а на мен много сладките десерти най ми лягат на небцето. Този браунис е точно по мой вкус - самоубийствен! Само с 500 грама млечен шоколад, с много малко брашно и малко масло. Умопомрачителен, дъващ, сочен и ароматен десерт. Диетуващите най-добре да не надничат по-надолу. Тъй като качих скромните 8 килограма през бременността, си позволих в края да хапна нещо така изкусително и да компенсирам отминалите девет месеца, в които се ограничавах откъм толкова калорични храни, за да не почна да се търкалям на финала.


Брауниса, който ви предлагам може да си приготвите за по-малко от 15 минути с минимални усилия. Сладоледената добавка го олекотява и освежава, но и сам по себе си е адски вкусен.
Няма да се извинявам за това, че обърках рецептата за шоколадовия ганаш отгоре. Имах да смеся две съставки, но нещо се заблях (което ми се случва всекидневно, откак съм бременна) и прекалих със сметаната. Няма да се извинявам и за разтечените снимки на сладоледа и зле нарязаните парчета - беше ми ужасно топло и трудно да снимам на терасата и изгубих контрол върху топенето на сладоледения пласт и сбъркания ганаш, а силата, която се изискваше да нарежа квадратите се беше изчерпала още преди Нова година. 


Браунис със сладолед и шоколадова глазура
Адаптирано от Laura Vitale

Необходими продукти:
за квадратна форма със страна 20 см

За брауниса:
110 г меко масло
200 г захар
2 яйца със стайна температура
2 с. л. олио
1 ч. л. ванилов екстракт
300 г разтопен и охладен млечен шоколад*
85 г бяло брашно
1/4 ч. л. сол
1 ч. л. какао

Допълнително:
1 литър черешов сладолед
200 г млечен шоколад
100 мл животинска сметана

* Разтопете шоколада на водна баня и го охладете, за да не сготвите яйцата. Не се колебайте да използвате натурален шоколад, ако го обичате.


В купа разбийте маслото със захарта, докато се смесят добре. Добавете яйцата, олиото и ванилията и разбийте до гладкост. Прибавете леко охладения разтопен шоколад, разбийте за кратко. Добавете брашното, солта и какаото. Разбийте до хомогенност. Изсипете сместа в квадратна форма, застлана с хартия за печене, така че хартията да е по-дълга от борда, с цел сладкишът да се извади по-лесно. Печете в предварително загрята на 175 градуса фурна за около 25-30 минути или докато клечка, забита в центъра излезе влажна, но не и напълно покрита от тестото. Оставете брауниса да се охлади за поне 4-5 часа. Извадете сладоледа от фризера и го оставете на стайна температура да омекне за 15-20 минути. Изсипете го върху охладения сладкиш и го заравнете с шпатула. Сложете го във фризера за няколко часа. Кипнете сметаната и добавете начупения на парчета шоколад. Оставете  го да омекне и разбъркайте добре, докато сместа стане гладка и лъскава. Охладете ганаша* за десетина минути и го излейте върху замръзналия сладолед. Замразете отново за няколко часа, а по-късно нарежете на квадрати и поднесете веднага.

* Както обясних по-горе, обърках рецептата за ганаша. На снимката изглежда по-различно от това, което трябва да е всъщност. Ако следвате рецептата, ще е по-стегнат, по-тъмен и няма да се топи така бързо.

21 коментара:

  1. Както винаги ми вдигна настроението, много ме развесели и то истински! Прекрасна рецепта, то това е истинско брауни! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. За нищо не е нужно да се извиняваш, може би само за това, че си невероятна изкусителка и снимките с разтечения сладолед и ганаш, привличат още повече и ситуацията със слюнотделянето се влошава критично :)
    Безсрамно вкусна комбинация, прекрасен летен вариант на този любим за мен разкошен десерт!
    Поздравления!
    Прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, Зори, направо ми се доплака от тази рецепта! Великолепна! Великолепна! Тъкмо и аз бях планирала един сладоледен брауниз, но вместо да мисля рецепта, ще крадна твоята :)
    Благодаря ти, че я сподели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Крадвай на воля, Вики! И на мен ми се доплака след второто парче :D

      Изтриване
  4. Ненормално е това, толкова колоритен разказ, посмях се от сърце :) Още вчера зяпнах по снимката на тавата, и пак да кажа умопомрачително, да добавя след аранжировката - дъхоспиращо! Страхотни браунита, но ти си още по-страхотна :D

    ОтговорИзтриване
  5. Зори, чудесен разказ и зашемятяващ браунис.
    Усмихнати и леки летни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Може да е разтечено, затова пък е весело и апетитно! :) Много вкусни снимки, Слънчо! Чак и аз се облизах, дето хич не си падам по сладко.
    Да ви е вкусно с бебо! От мен усмивка! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, разтечен или не, искам го целия. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошен е! И снимките са супер!

    ОтговорИзтриване
  9. Зори, сътворила си перфектния десерт!!! Обожавам и сладолед, и брауни - и си представям колко е неустоима комбинацията :) И снимките са възхитителни и така подканящи!!
    Поздрави и прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
  10. Все едно си магьосница,бе Зори............Тъкмо търсех нещо такова....,само с 500гр.шоколад:)))))))Прекраснен десерт с още по-прекрасни снимки!Браво:))!

    ОтговорИзтриване
  11. Фантастичен летен десерт, красиви снимки! А колкото до клограмите, като започнеш да тичаш след "малчо" бързо, бързо ще ги стопиш! Прегръдки*)

    ОтговорИзтриване
  12. Зори, добре си го снимала зад решетките това изкушение :))) Не съм пробвала много рецепти за брауни, но като че ли за първи път срещам рецепта с толкова много шоколад! Така че обезателно ще го пробвам, нооо с черен шоколад естествено ;) Идеята със сладоледа също много ми допада.
    Прегръдки, Зори!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотен десерт, Зори! :) Снимките също са много красиви!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Зори, ама чудесен десерт... И как ми липсват, ако знаеш, кулинарните ти красоти и вкусотии! Но причината е повече от основателна и много по-прекрасна. :) Да ти е сладко! И чакам да се похвалиш с добри вести скоро. Прегръдки сърдечни, мила Зори!

    ОтговорИзтриване
  15. Какви вълшебни цветове, колко изкушаващ сладкиш и колко весела публикация! Благодаря ти за насладата! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотен десерт,Зори,открадвам си едно кубченце въпреки многото захар и шоколад да си подсладя деня.Със сигурност сладоледа балансира браунито великолепно!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  17. Много хубаво се е разтопил на втората снимка- някакво блаженство;)

    ОтговорИзтриване
  18. Зори, страхотен е и сега го забърквам :) Снимката с решетката е много ефектна и ми харесва скритото послание :) (не, че ще го спазя ;)). В технологията за блата си пропуснала момента с добавянето на разтопения шоколад. Ще ти пиша пак, със снимков материал от мен. Благодаря ти за хубавата рецепта и до скоро.

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!