сряда, 22 май 2013 г.

Черешов пай и един голям куфар

След няколко часа летя за Щатите. Сама. С един голям, но почти празен куфар. Звънят ми да ми пожелаят весело лято, пишат ми съобщения, изпращат ме, а аз не искам да виждам никого, не искам да чета пожелания. Толкова ми е мъчно и така ме е обзела носталгията, че изобщо не искам да се сбогувам с никого, трудно ми е да го понеса. Най-много ще ми липсва Николай. От две години и половина живеем заедно и никога не съм се разделяла с него за повече от два дни (освен 7-дневната екскурзия до Барселона). Знам, че ще ми е много тежко. Знам и че ще науча и видя много неща и навярно заради тях това чувство ще утихне. Знам и че ще видя баща си и брат си в Доминиканската република, но това ще е чак през септември. А дотогава има три месеца. Цели три месеца на адаптация и самота, защото, както споменах, съм сам самичка. През тези три месеца, най-добрите ми приятели ще са Skype и блогът. Надявам се, че ангажирайки се постоянно с кулинария, ще успея да преодолея самотата.


Паят с череши, който приготвих е увод към една дълга тема в блога, която предстои, а именно рецепти в духа на американската кухня. Мисля да ви я представя в една друга светлина, защото съм сигурна, че ще открия нейното очарование. А него намирам във всяко нещо, което ме заобикаля, може би затова и съм така привързваща се. Ужас.


Пай с череши
Авторска рецепта

Необходими продукти:
за овална форма с размери 26х18см

За тестото:
200 г краве масло
50 г свинска мас
500 г бяло брашно
щипка сол
100 г захар
2 яйца
1-2 с. л. студено прясно мляко

За плънката:
450 г обезкостени череши
180 г захар
3 с. л. натурално пшенично нишесте
1 ч. л. канела

Допълнително:
1 жълтък
2 с. л. захар
1/2 ч. л. канела


Приготвяне на тестото:
В купа смесете маслото, нарязано на малки кубчета, маста, брашното, захарта и солта. Разбъркайте всичко добре до образуване на трохи. Прибавете яйцата и млякото, бързо омесете твърдо тесто. Завийте го със свежо фолио и го оставете да почине в хладилника за 30 минути. Отделете няколко парчета от тестото и започнете да "облепяте" равномерно дъното и стените на тавичка за пай. Направете няколко дупки по повърхността с вилица. Застелете тестото с хартия за печене, с размера на основата и изсипете сурови бобови зърна. Оставете тавичката във фризера за 15 минути. След това изпечете пая за пет шест минути на 200 градуса, махнете бобовите зърна и хартията за печене и печете още 5 минути. Изсипете плънката, изрежете неправилни квадрати от тестото и ги наредете отгоре. Намажете пая с жълтък, поръсете го със захар и малко канела и печете до хубав златист загар.

Приготвяне на плънката:
В касерола сложете черешите и захарта. Загрейте на умерен огън, докато захарта се разтвори напълно. Прибавете нишестето и разбъркайте добре. Оставете сместа на котлона, докато се сгъсти леко и започне да бълбука. Времето за термична обработка е около 15 минути.


Докато паят е горещ, консистенцията на плънката е по-скоро течна. Аз не можах да изчакам да стегне и веднага го разрязах. Ако го оставите да се охлади до стайна температура, а след това да стегне в хладилника за няколко часа, ще стегне достатъчно, за да не се разтича напълно, както е на снимката. Аз никога не съм успявала да изчакам толкова време, но съм чела, че стягат.


И още нещо. Хазяйката в къщата, в която ще живея, не позволявала да се готви в кухнята й или по-точно да се използват електроуредите й. Не мисля, че кухнята в ресторанта ще ми е достатъчна, затова се надявам да успея да стигна до някакъв консенсус с нея, защото ако не ми дава да включвам печката ще се преместя.

21 коментара:

  1. Приятен и лек полет, Зори! Ще се справиш, началото е трудно, знам и го казвам от личен опит, но времето винаги ни дава възможност да превъзмогнем всяка трудност. Ще бъда винаги на един "клик" разстояние (тук в блога) и ще се радвам да те виждам по-често на това място. :)
    Успех и лека адаптация!
    Паят изглежда божествено, любими вкусове! Снимките са вълшебни! Усмивки, мила Зори! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, успех в новото начинание! Надявам се пътуването да ти донесе само положителни емоции и прекрасни спомени! В кой град ще си? Ако е близичко до Монреал, може да наминем да те видим по някое време.:)
    Поздрави и лек път!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Раде, в Провинстаун ще съм. Далеко идва :(
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Зори, желая ти попътен вятър. И всичко ще е наред, само греби смело. А паят наистина е великолепен, както и снимките.
    Ще очаквам и следващите ти публикации. Лек полет и много усмивки! =)

    ОтговорИзтриване
  4. Чакам те с нови и интересни рецепти, пая е възхитителен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Всичко най-хубаво ти пожелавам, Зори, лек полет и вълнуващи преживявания в Америка! Чувствата, каквито описваш са напълно в реда си, все пак ти предстои пренастройка, но бързо ще те обземат нови и нови, които ще обогатяват престоя ти и ще притъпят носталгията. Вярвай в хубавите неща и те непременно ще се случат!
    Паят и снимките са вълшебни, просто мечта!
    Успешно кацане и много късмет, мила! :*

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасно пътешествие ти желая!Много късмет и събирай хубави емоции!
    лек път

    ОтговорИзтриване
  7. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging

    ОтговорИзтриване
  8. Зори, успешен попътен вятър!
    Не се притеснявай! Всичко ще е наред! Нормални са притесненията, но ще срещнеш нови и интересни хора, ще научиш толкова вълнуващи неща и тези 3 месеца ще отлетят бързо!
    Ще те чакаме с нетърпение!
    Прекрасен пай!
    Прегръдки и успех, мило момиче!

    ОтговорИзтриване
  9. Зори, разделите винаги са тежки, дори когато отиваш на място, където много си желала да бъдеш. Пожелавам ти много успехи, прекрасно лято и незабравими моменти!

    Паят ми взе ума! Сега съм на черешова вълна и мням, мням...

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Желая ти успех! Дано да ти хареса и да останеш довлна! Аз прекарвам всяка година доста време в Щатите и ми харесва американскста кухня с нейното безкрайно разнообразие от вкусове. На добър път, ще очаквам нови репортажи!

    ОтговорИзтриване
  11. Пожелавам ти да оползотвориш времто си в Щатите по възможно най-добриа нячин за теб. И не страдай много, три месеца всякак се изкарват, а и не знаеш какво ще ти се предложи там. После пък ще имате възможност да си изкарате незабравима есен с Николай.
    Паят е фантастичен. ДОбре, че сезонът на черешите тепърва започва.

    ОтговорИзтриване
  12. I am not able to view this website properly on chrome I think there's a drawback

    Feel free to surf to my site - Having Trouble Getting Pregnant After A Miscarriage

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, лек път и бърза адаптация! Нормално е да се притесняваш, но ще събереш нови впечатления, нови хора, ще научиш нови неща... и ще видиш как три месеца ще минат страшно бързо (от опит :)).
    Страхотен пай!
    И ще чакаме включване :)

    ОтговорИзтриване
  14. Зори, замени тъгата с усмивка. Сигурна съм, че ти предстоят прекрасни моменти.
    Оставам в очакване за нови предложения.

    ОтговорИзтриване
  15. Хубава ваканция ти желая! С нетърпение ще очаквам американските рецепти. Ще се радвам ако споделиш как се правят американските пайове и бисквитките с шоколадови парченца.

    ОтговорИзтриване
  16. На добър час! Чакаме с нетърпение новите ти рецепти!

    iliannas.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  17. Зори, сигурно вече си пристигнала!
    От сърце ти пожелавам едно незабравимо преживяване
    и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  18. Зори,какви са тези тегави мисли на старта на пътуването?Не е присъщо за нашата зодия чак толкова да ни тежи самотата,а и за един водолей предстоящото пътуване е като наркотик.Любовта ще издържи на раздялата,а и съм сигурна,че още на летището си се отърсила от това лошо настроение.
    При такива предстоящи дестинации не бих унивала нито за секунда.Още повече,че ще посетиш моята извечна мечта( не е щатите),блазе ти!Наслади се на тези прекрасни месеци без да се гнетиш,мила!
    Паят е разкошен!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  19. Докато разглеждах снимките и не спрях да преглъщам. Голямо изкушение!

    Лесна адаптация и времето да мине неусетно :)

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!