сряда, 21 май 2014 г.

Чийзкейк с вкус на Лас Вегас

След трите месеца в Провинстаун, десет дни в Санто Доминго и седмица в Пунта Кана, се отправих към следващата дестинация - екскурзия до Западното крайбрежие на Америка. Още на втория месец от престоя си в Америка, си уредих екскурзия с китайци и си купих билети за полетите. Имаше два варианта - да отида с приятели на място, което не ми е толкова интересно - Източното крайбрежие или да си изхарча всичките спестени пари и да се отправя сама към място, което винаги съм мечтала да посетя. Послушах сърцето си, резервирах си самостоятелна екскурзия и поех на пътешествие.


Първо ме чакаше осемчасов полет от Бостън до Лас Вегас, с 3 часа престой в Южна Каролина. Това не беше никакъв проблем за мен, защото много обичам да летя със самолет, а и трепетът от предстоящото беше огромен. След като си полетях, кацнах в Лас Вегас в полунощ и като окаян Гаврош, прекарах нощта на летището. Ама какъв ти Гаврош - хапнах си вкусно в KFC, разгледах смаяно огромното летище, което сякаш беше само на мое разположение. Е, вярно, че спах на столовете за изчакване на полетите с крака, подпрени върху раницата, ама пак си беше голям кеф. Безценната ми възглавничка за пътуване отново доказа, че е най-полезната ми вещ в багажа след камерата.


Събудих се рано, закусих и отидох да търся транспорт до хотела, в който ми беше срещата с китайската група. Наложи се да се разходя още няколко часа и към края на престоя ми на летището се чувствах като Том Ханкс в "Терминалът".


От автобуса, който ме закара до хотела успях да събера първите си впечатления за Лас Вегас - палми, светещи сгради (макар и посред бял ден), влакове, построени над земята, много лимузини и голямо движение.


Още с влизането си в хотела се ошашавих - хиляди слот машини, цял етаж за сватбени церемонии, стотици магазинчета, от които можеш да си купиш почти всичко, за което се сетиш и черешката на тортата - лунапарк. Да, лунапарк вътре в хотела. Ама не като нашите детски кътове с 5-6 катерушки и басейн с цветни пластмасови топки, а влакчета на ужасите, виенски колелета, гондоли и какво ли още не. Цял Дисниленд, събран само в един хотел и това далеч не беше впечатляващо пред това, което ме очакваше.


Срещнах се с китайката, за да уточним как ще протече екскурзията и тя ме прати да си почина за 2 часа, преди да ни изведат на вечерна разходка из града. Постоях си в хотелската стая, опитах се да осмисля какво ми се случва - приказвах си сама, оглеждах стаята, радвах се на лудостта си, че съм отишла сам сама накрай света да обикалям с някакви китайци, които почти не знаеха английски.


Потеглихме с автобуса, китайката през цялото време обясняваше коя сграда каква е, всичко това на китайски и отвреме навреме мяташе по някое изречение на развален английски и за мен.


Заведоха ни до Танцуващите фонтани, където имаше водно светлинно шоу, а на заден план - умален вариант на Айфеловата кула. Казвам ви, всичко има в този Лас Вегас!


После се спряхме до едно огнено шоу.


Разходихме се из най-големите и най-популярни хотели в Лас Вегас.


В единия имаше огромна градина с говорещи дървета с мърдащи се лица и клони.


На тавана на друг пък, имаше изкуствено небе, което имитираше дневна светлина. Навън беше 10 часа вечерта, а вътре сякаш току що бе настъпил денят.


Хиляди магазинчета с много чудесии, които изобщо не си и помислих да си купя, защото едно, че нямах място, а и знаех, че ще има далеч по-интригуващи неща впоследствие.


После се отправихме към някакъв много голям закрит базар, чийто таван беше като екран и оттам размахваше китара Фреди Меркюри. От другата страна пък свиреха няколко групи, а встрани от тях имаше танцьорки в карнавални дрехи, които не даваха да ги снимат и постоянно обръщаха гръб.


Панирани бисквити Орео, банани в палачинки, печени маршмелоус, храна от всички краища на света.


Дори станах свидетел на кратка сцена като от американски филм - кражба на чанта от възрастна туристка, престъпникът заловен и повален на земята, а след това закопчан с белезници и откаран на мотор.


На следващия ден ми се искаше да изиграя поне една игра на някоя слот машина. Заредих се с долари, взех си сладолед и седнах "да играя". Да, ама нали съм си селянче и не успях да разгадая системата на машината и се пулих 10 минути като неандерталец. Дойде един симпатичен джентълмен и ме попита дали искам помощ. Попита ме дали съм рускиня, после се пробва с германка и накрая каза шведка. Като казах, че съм българка, направи изкривена гримаса и кръгом към изхода. С това се изпари и надеждата ми да загубя някой и друг долар в Лас Вегас.


Вечерта ни заведоха на представлението Jubilee. Снимането беше абсолютно забранено, защото танцьорите в спектакъла бяха без горнища. Не си мислете, че е било нещо вулгарно, даже напротив - това беше най, най-зрелищната гледка, която съм наблюдавала (след кита в Провинстаун). Хора падаха от тавана, летяха над нас, имаше сигурно 500 различни костюма, които около 400 танцьори сменяха постоянно; тераси; кулата на Рапунцел; Титаник, потъващ на сцената. Изключително грандиозно представление, пред което сигурно всяко следващо, което ще посетя, ще бледнее.


Десертът, който реших да приготвя за тази публикация е типично американски Чийзкейк с ягоди - досущ като Лас Вегас - богат, засищащ, умопомрачителен на вкус! Само му липсва бенгалски огън отгоре, за да е пълна картинката :)


Чийзкейк с ягоди
Адаптирано от GoodFood Bulagaria

Необходими продукти:
за кръгла форма с диаметър 24 см

За основата:
300 г сладки маслени бисквити
140 г разтопено масло

За ягодите:
25 г захар
100 г ягоди, нарязани на парченца
1 ч. л. нишесте
1 с. л. вода

За чийз слоя:
900 г крем сирене
250 г захар
4 с. л. брашно
семенцата от 1 ванилова шушулка
4 яйца
200 мл заквасена сметана


Приготвяне на основата:
Застелете кръгла форма с откопчаващ се механизъм с хартия за печене като я подпъхнете. От външната страна увийте дъното на формата с алуминиево фолио. В блендер смелете бисквитите на фини трохи, добавете маслото и разбийте отново. Пресипете ги във формата и ги притиснете плътно с гърба на лъжица, стараейки се основата да е равномерна. Запечете за десет минути във фурна, предварително загрята на 200 градуса и я оставете настрана да изстине.

Приготвяне на ягодите:
В малка касерола смесете ягодите и захарта. Размийте нишестето във водата и прибавете към ягодите. На слаб огън бъркайте докато захарта се разтопи, а след това увеличете котлона и оставете сместа да ври за 1-2 минути. Оставете ягодите настрана, докато изстинат.


Приготвяне на чийз слоя:
В голяма купа разбийте крем сиренето до гладко. Прибавете захарта и разбийте отново. Добавете брашното, семенцата от ванилия, яйцата и заквасената сметана и разбийте до гладка смес.

Приготвяне на кейка:
Изсипете половината смес върху охладената основа и отгоре сложете малки лъжички от ягодовия сос. Покрийте с останалата смес с крем сирене и загладете повърхността с шпатула. Разпределете останалия ягодов сос и с лъжица оформете вълнички. Запечете за 10 минути на 200 градуса, а след това намалете фурната на 130 градуса и печете за 1 час. Изключете фурната и оставете чийзкейка да престои за 1 час. След това открехнете леко вратичката и оставете кейка да изстине за още 1 час. Охладете го за една нощ в хладилник. Махнете внимателно падащия борд и преместете чийзкейка върху поднос. Декорирайте с пресни ягоди и зелени подправки като босилек и мента.


На сутринта, когато отпътувахме, се чувствах много странно. Два дни бях в един град, в който всичко беше направено от човешка ръка, всичко блестеше, крещеше и те притегляше. Огромен, развлекателен, красив, тузарски, нямаше нищо с мярка - от всичко по много. Запленяващ град, който ми е в топ 3 на най-страхотните градове, които съм посещавала.

24 коментара:

  1. На мен пък не ми е никаква тръпка тои град и след постъпката на "джентълмена" още повече се убеждавам в предразсъдъците на хората и какво ли не още... Ама мое мнение. Радвам се, че са били оправдани очакванията ти, Зори! :)
    А чийзкейкът - тук вече съм очарована! Преркасен е, прекрасен, пък и как обичам... :)
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оо, Гери, аз нямах никакви очаквания за Лас Вегас. Може би и затова толкова ме впечатли, за разлика от Ню Йорк, за който имах големи очаквания, а крайно ме разочарова. Но това друг път :)
      Благодаря ти!
      Усмивки!

      Изтриване
  2. Ох, ох, ох, да му се не види и блясъка и чийзкейка, абсолютна красота! Страхотна екскурзия и великолепна рецепта! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Зори, това беше най-вълнуващата и различна разходка, която ми се беше случвала наскоро! Не знам дали ще отида някои ден до Лас Вегас, но ти определено с разказа си успя да ме пренесеш за един кратък миг, може би в една малка част от него :) Стори ми се приказно :)
    Чийзкейка със сигурност ще бъде опитан, защото е много подходящ за сезона и доста изкушаващ!
    Благодаря ти, че сподели всичко това :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таничка! Пожелавам ти да отидеш някой ден там, със сигурност ще ти хареса - там има за всекиго по нещо :)
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Зори, това не е моят град, определено :)
    Но разказът ти е чудесен, а снимките са прекрасни!
    Чийза е много апетитен и е поднесен изкусително!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Зори, ти обиколи света, момиче!:) Много ти се радвам, когато човек пътува има възможност да се среща с различни култури, което го обогатява. Мерси и за този разказ и красиви снимки и вкусен чийз кейк:) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни снимки! Много се радвам за теб, Зори, личи си, ентусиазма и настроението с което си била заредена, предаваш ги и тук в не по-малка степен. Някога, когато бях още момиче Лас Вегас ми беше мечта, бях влюбена лудо в едно момче от там и за малко да го последвам :) Днес този блясък не само не ме привлича, ами даже ми идва в повече - явно с годините човек променя и нагласите си, и вкусовете си, че и хм... мечтите си. Обаче чийза ти е умопомрачителен - обожавам всякакви чийзкейкове, но за ягодов умирам. Сега се облизвам тук като коте и ще взема да опустоша ягодките, дето заделих за утрешния десерт ;)))
    Лека и сладка нощ ти пожелавам и прекрасно утре, красавице! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, благодаря ти за хубавите думи! Никога не бих живяла в такъв град, ама пък за екскурзийка си го бива! Моля те, не изяждай ягодите, искам да видя десерта! Прегръдки!

      Изтриване
  7. Лас Вегас някак не ми е дестинация мечта, но пък с огромно удоволствие се разходих с теб :) Ама много си смела! Направо щура! Е, не се променяй! :) Само така!
    Благодаря за разходката и вкусната рецепта :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тики! Лудетина съм си, да :)
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Чудесна разходка и снимки, Зори! :) Не знам дали някога ще стигна дотам, но през твоя обектив и разказ, успях да да се докосна до града и да науча нещо ново!
    Чийкейкът пък е мммммного апетитен! Обожавам ягоди и почти всичко приготвено с тях!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле :) Почерпи се парченце от чийза :))

      Изтриване
  9. Красота! Ще се насладя отново и на неповторимата атмосфера на Лас Вегас и невероятни чийзкейк. Прегръдка, Зори! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Зорничка,благодаря ти за този увлекателен разказ,прочетох го на един дъх!Само не знам как изтърпя туристите-китайци,на мен лично са ми много не поносими.Чийзът е феноменален!Прегръдка и хубав уикенд,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Росинка! Пък за китайците ще разбереш след няколко публикации как накрая чашата преля и се стигна и до скандали :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  11. Еее ... Зори :)
    Впечатляващо до последен дъх ... и разходката и чийзът ... който определено ще направя и ти благодаря че си го споделила! Изглежда толкова апетитно и съм убедена че ще ни хареса :)

    ОтговорИзтриване
  12. Зори, за мен този град е една голяма сметанова торта, с много украса отгоре. Но не е лошо човек да го види ( аз не съм).
    Прекрасен чийз, прекрасни снимки! Хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  13. Независимо, че Лас Вегас не ми е мечтана дестинация се насладих на разходката с теб, на настроението и духа, който са те обвзели! Чийзкейкат е невероятен и снимките ти впечатляващи!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря за впечатляващата разходка :) С удоволствие разгледах снимките и похапнах виртуално с вас :)

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!