четвъртък, 27 април 2017 г.

Поема за Погачата на бебе Ирина


Погачата на бебе Ирина

Всичко започна с идея една -
русалка да бъда в искряща вода!
Сред захарни миди, перли, звездички,
да бляскам кокетно и мигам с очички!

Мама уши ми лента за косичка,
макар че е гола мой'та главичка.
Накупихме чашки, салфетки и вази
и скрихме ги в шкафа, че бате нищо не пази!

Бисквитки изящни ми мама направи,
покри ги с хартия и в кутия остави.
Шарени покани мигом сътвори
и приятелки трийс'тина набързо наброи.

Молдчета морски от Силвето взе
и експедитивно се с партито зае.
Моркови настърга, близо килограм
и вкусен крем направи - сметанов със банан!

Блатове изпече, тортата сглоби,
уви я грижливо и легна да поспи.
Събуди се по тъмно и за глава се хвана:
"Какво се моткам още?! Време не остана!".

Впрегна двете каки, маминка и тате
по нощи́те мрачни - докато спи бате.
Мачкаха фондани, сто тави измиха,
няма да ви казвам, що кафе изпиха!
Тази крейзи мама, мярка си не знае,
че не са сладкари, даже хич не хае!

Помощ пак пристигна! Още в ранен час -
от автобуса слезли и първа спирка в нас.
Декорите прекрасни ми Инчето скрои,
а бате Алки снимки страхотни сътвори!

Айльоната ми масата красива подреди,
а всички други вкупом козируваха дори:
"Ти - бърши праха! Ей ти таз' салфетка!"
"Зуз, от магазина друго...?" - "Не!!! Направила съм сметка!"
И пак по телефона изкряка силно мама:
"Аааа, не! Върни се бързо! Лепило сухо няма!".

Макар че лудо малко започна този ден,
спретнаха се всички, облякоха и мен.
Гостите дойдоха, Алкинчо кляка, щрака...
Че мама иска снимки със всяка моя кака!

Тодлърите диви се скриха в друга стая,
'що скачаха кат' бесни, не ща и хич да зная!
Подхвърляха бисквити, целувки и бонбони,
с играчките се биха и пукаха балони*.

От всички най-крив беше брат ми Станимир,
все някой нещо му крадеше и той рева безспир!
Мама го заточи в кухнята самичък:
"Не ще излезеш, Съни, не станеш ли добричък!".

А аз - тъй блага, мила - ни "гък" дори не казах!
Че дама кротичка съм, на всички го доказах.
Дори щом питка сложи в устичката ми мама
веднага примирих се и се намръщих само*.

Подаръци чудесни ми всички подариха -
дрешки, въртележки - акъла ми изпиха!
И картички красиви, с пожелания най-мили,
с обич ще разглеждам през идните години!

Партито ми беше тъй хубаво и сладко,
за жалост си отиде и стори ми се кратко.
Но искам аз на всички тях да споделя,
че много ги обичам и от сърце БЛАГОДАРЯ!!!

26.04.2017г.


* Нито едно дете не е пострадало сериозно по време на купона, изключвайки три и половина годишен юнак, който се размина само със сцепено челце и екскурзия до спешното, но развръзката е положителна - няма да остане и белег!

* Нито едно дете под 3 месеца не беше захранено с питка, бисквитка, бонбон, макарон или не-дай-си-Боже ПИРОН!

Снимките са дело на талантливия Alkin Özkan Photography





















































12 коментара:

  1. Неуморна мама и помощници, страхотно парти сте сътворили!
    Просто прекрасни!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасни сте, Зори!
    Прегръщам ви всички!

    ОтговорИзтриване
  3. Каква вълшебна приказка! Потопих се в бебешкият свят, чист и красив, изпълнен с мечти, любов и магия. Толкова нежни емоции, толкова усмихнати лица, невероятна почерпка, за което те поздравявам от сърце изказвам възхищението си, защото с две деца е малко трудно да приготвиш понякога дори и обяд:) Мила Зори, желая на всички ви най-вече да сте живи и здрави, много да се обичате, да сте все така заедно и щастливи! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Приказно парти!Чак аз се принесох при Вас,Зори.....Поздравления за всеки детайл,сътворен от талантливите ти ръце!Поздравления и още много щастливи емоции!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасни сте! Като в приказка за принцеси и феи...
    А моят син каза, да не качваш такива изкушаващи снимки, че сега цял ден щял да си мисли за тези вкусотии.
    Само да не ме накара и мен да правя, че аз не съм добра в сладкарството като теб.

    ОтговорИзтриване
  6. Няма ми го името а?
    Сюзан Хасан

    ОтговорИзтриване
  7. Няма ми го името а?
    Сюзан Хасан

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни сте! Като в приказка за принцеси и феи...
    А моят син каза, да не качваш такива изкушаващи снимки, че сега цял ден щял да си мисли за тези вкусотии.
    Само да не ме накара и мен да правя, че аз не съм добра в сладкарството като теб.

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни сте! Всички! Живи и здраве бъдете, да се радвате на тези две прекрасни ангелчета и да се гордеете с тях!

    ОтговорИзтриване
  10. Огромен талант и огромна любов!
    Много ви се радвам!

    ОтговорИзтриване
  11. vòng chuỗi thạch anh hồng
    Giới thiệu về đá thạch anh hồng
    Thạch anh hồng là một trong những biến thể của nhóm đá thạch anh. Tên khoa học là Rose Quartz và có công thức hóa học là SiO2. Đá thạch anh hồng có độ cứng là 7 (theo thang Mohs) khá bền, vì thế chúng thường được chế tác thành các sản phẩm trang sức trang nhã nhưng không kém phần quý phái rất được ưa chuộng ngày nay.
    Công dụng của đá thạch anh hồng
    Đeo vòng tay đá thạch anh hồng bên người giúp làn da tươi trẻ, hồng hào; các viên đá tác động lên các vùng luân xa giúp lưu thông huyết mạch và tăng cường khả năng sáng tạo tạo.
    Giúp chủ nhân ngủ sâu và ngon giấc; giảm căng thẳng, cơ thể khỏe khoắn, tràn đầy năng lượng.
    Ngoài ra, thạch anh hồng còn là viên đá của tình yêu, giúp tăng cường tình cảm và mối quan hệ của cả hai trở nên ngọt ngào và hạnh phúc hơn.
    đá thạch anh ưu linh
    vòng tay phong thủy
    vòng tay trầm hương
    tác dụng của vòng tay phong thủy
    vòng tay phong thủy cho nam
    chọn vòng tay cho nữ

    ОтговорИзтриване
  12. містер Бенджамін Лі був ключовим партнером у нашому успіху та безцінним активом для зростання та майбутнього нашої компанії, містер Бенджамін та його позикова компанія інвестували у мій бізнес із позикою 1000000 доларів у розмірі 2 натомість, і це було дуже приємно працювати з ним, тому що я не знаю, що б я зробив без допомоги пана Бенджаміна та його позикової компанії, пана Бенджаміна контактна електронна адреса: 247officedept@gmail.com та whatsapp: + 1-989-394-3740

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!