неделя, 30 септември 2012 г.

Диетично шоколадово руло

Най-накрая хубавото ми апаратче Canon 600D долетя от Америка! Толкова много му се радвам и си го обичам! Ще мине доста време, докато го опозная, но с упоритост и търпение ще навлизам в света на фотографията и ще ви споделям всички, съпътстващи това преживяване емоции. Засега малко ме е страх да го пипна това чудо на техниката. Повечето копчета не знам за какво служат, да не споменавам, че като разглеждам менюто всичко ми е непонятно. Добре, че от тринадесет години уча английски, че поне книжките ги разбирам и малко по малко ще препрочитам (което да си призная ми е досадно). Лошото е, че искам всичко да стане изведнъж и резултатите, които получавам сега не ме задоволяват. Надявам се да се усъвършенствам колкото се може по-скоро, но за съжаление времето ми е дефицит.

И в първия ми свободен ден веднага се втурнах към кухнята и побързах да използвам дневната светлина. Забърках едно абсолютно диетично руло, в което вместо мед и кафява захар може да сложите подсладител и да пропуснете измазването със сметана (освен, ако нямате обезмаслена, но това сметана ли ще е?!) или не я замените с друго.


Диетично шоколадово руло 
Адаптирано от Перлы от La Perla

Необходими продукти:
за правоъгълна тава 35х21см

За блата:
3 малки яйца (или 2 големи)
3 с. л. овесени трици
2 с. л. пшенични трици
2 с. л. обезмаслено сухо мялко
1 с. л. царевично нишесте
1 с. л. обезмаслено какао на прах
10 г бакпулвер
1 ч. л. ванилов екстракт
2-3 с. л. кафява захар
щипка сол

За плънката:
350 г обезмаслена извара
4 с. л. ментов мед*

Разбъркайте изварата с меда добре. Оставете плънката в хладилника. В купа смесете всички сухи съставки, разбийте ги с тел, прибавете яйцата и ваниловия екстракт. Застелете правоъгълна тавичка с хартия за печене, която намажете с малко олио. Изсипете течността и заравнете повърхността. Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 7-8 минути. След петата минута започнете да проверявате блата с дървена клечка. Върху кухненския плот разпънете парче свежо фолио и го посипете с малко какао. Извадете готовия блат от фурната и го обърнете върху фолиото. Внимателно отлепете хартията. Разпределете изварата върху горещия блат с помощта на шпатула или лъжица, като в края, от който ще започне завиването, сложете по-голямо количество. Завийте рулото като си помагате с фолиото, пристегнете го добре и го оставете в хладилника за няколко часа.

* Ментовия мед имам от Родопите. Вкусът му се съчетава отлично с шоколадовия блат.

32 коментара:

  1. Честита придобивка, Зори! И аз съм горд собственик на такъв фотоапарат (харесахме се от пръв поглед). :) Напълно разбирам любовта ти! ;)))
    Пожелавам ти да запечаташ прекрасни моменти с него, както и да ни радваш с красиви кулинарни фотоси!
    Рулото изглежда страхотно! Допада ми много,особено сега, както сме и на здравословна вълна вкъщи. :)
    Хубава вечер и слънчева седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни снимки Зори! И аз също ти пожелавам много прекрасни снимки да направиш и много да му се радваш. И много обективи и аксесоари за апаратчето :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лимонче! Обективите и аксесоарите засега ще почакат :)

      Изтриване
  3. Огромно честито, страхотна придобивка! Рулото е велико, щом чуя за извара значи ще ми хареса! Единственият много малък съвет относно камерата е пробвай, само с проби се получава и статив ако си нямаш! Поздрави!
    ... и адски много ме е яд, че не можахме да се видим!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Павлинче! Пробвам, само това правя. Засега мисля да поотложа покупката и на статив, искам да задобрея още и тогава да реша какво още да купувам. И мен много ме е яд :( Следващия път непременно!

      Изтриване
  4. Честито фотоапаратче! Напълно заслужено му се радваш! Скритичко ти завиждам /както се казва - благородно !:)/ защото аз ще си остана с моята сапунерка и ти пожелавам много прекрасни снимки !
    А рулото ми допада и си записвам рецептата! Много апетитно изглежда!
    Поздрави и приятна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз мислех, че ще остана със сапунерката, но ето, че не стана така. Ако го искаш, някой ден ще го получиш, убедена съм. Благодаря ти! Ще чакам да го приготвиш :))

      Изтриване
  5. Зори, липсваше! :)Честит ти Canon! Сигурна съм, че много скоро ще го опознаеш добре :) Рецептата е страхотна и ще я пробвам някой път, само дето ментов мед си нямам пък много примамливо ми звучи :)Хубав ден, Зори!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Според мен ако сложиш ментова есенция, вкусът ще е същият :)

      Изтриване
  6. О,Зори, започна се с диетичните рецепти!:))
    Чудесно руло си направила и съм сигуран, че е много вкусно!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Зории, честита придобивка! Безброй хубави моменти и вкусни ястия да уловиш с камерата! А рулото е чудесно! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотна придобивка имаш Зори,да ти е честита и да ти носи удовлетворение!
    Рулото е забележително,особено фокта ,че при тези трици не се е натрошило при навиването,браво,перфектна си!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря :) Рецептата е хубава, затова не се натроши, не че аз съм голям майстор :)

      Изтриване
  9. Зори, виждам че с апаратчето вече сте се опознали - чудни снимки сте направили :) Честито да ти е и много вкусни и красиви снимки да направиш с него!
    А рулото ми изглежда многообещаващо вкусно.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лети :) Има още мнооого да се опознаваме:) Прегръщам те!

      Изтриване
  10. Честито, Зори!
    Много снимки да правиш и да показваш :)
    Заглавието веднага ми привлече вниманието :)
    Ще го пробвам това руло.
    Поздрави и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Un rollo maravilloso y muy bien hecho un deleite al paladar lo intentaré hacer está espectacular y goloso,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  12. Зори, честито! Да си го ползваш със здраве и все такива вкусотии да показваш :) Усмихната вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. Е..... това сладурче веднага си го записвам :)
    Страшно ми допадат диетичните вкусотии, а тази е дори и с шоколад!
    И какви снимки само!Поздравления Зоре!

    ОтговорИзтриване
  14. Зори, може би ще пробвам рецептата тази седмица, но за колко голяма тава са тези продукти? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, тавата е с размери 35х21см. Благодаря за корекцията :) Успех!

      Изтриване
  15. Зори честито ти апаратче и да снимаш все хубави гозби с него.
    Рулото е неустоимо просто и мога да си ямм до насита от него.
    Благодаря за хубавата рецепта!
    СПОКОЙНА И ВЪЛШЕБНА НОЩ!

    ОтговорИзтриване
  16. Зори,блатовете още са горещи, но аз бързам да споделя - рецептата е феноменална! Чак се изненадах от добрия резултат! Аз си промених концепцията и няма да правя руло, а изпекох кръгли блатове за торта. Все пак си личи, че тези платки са перфектни за навиване! Няма шанс да се напукат или нещо. Захарта ми идва малко, но ще компенсирам с крема. И заместих пшеничните неща в рецептата с брашно от амарант. :) Другата седмица ще покажа в блога какво съм сътворила :)
    Обожавам такива лесни и здравословни рецепти за сладкиши и много ти благодаря, че сподели :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, много се радвам, че си получила такъв добър резултат! Дано и на вкус да ти хареса! Нямам търпение да видя и твоята вариация, сигурна съм, че ще е чудесна, чакам я :)
      Приятна вечер и на теб!

      Изтриване

Благодаря Ви за отделеното време!