вторник, 7 март 2017 г.

Раждането на Ирина, първи дни вкъщи и Пирожки

Нежна и свята топчица ухание,
като че расла във райска градина.
Ярка звездичка, сбъднато желание,
мое щастие, моя Ирина!


Вдъхновени и радостни емоции вълнуват душата ми напоследък. Едно непланирано, но много желано щастие бе нашата Иринка и появата ѝ сякаш уравновеси света ни.


Раждането ѝ бе бързо и леко, като по учебник. Три седмици преди да се роди имаше няколко фалшиви тревоги, които почти ме отведоха до болницата. Ала в 8ч на 13.01.2017г., започнаха истинските контракции и четири часа по-късно, точно в 12:00ч, тя изплака с най-кресливия, но и най-разтапящ глас на света. 


В този изключително важен момент, за втори път се доверих на любимата акушерка Роси Грубак. Ирина се роди с носле, напълно смачкано в едната посока. Малко се стресирах и питах Роси: "Защо ѝ е такъв крив носът?", а тя: "Ааа, той твоя същия, бе!". С чувство за хумор, внимание и много любов, тя посрещна и двете ми деца на бял свят, без почти никакви интервенции и намеси (особено при второто раждане, там даже абсолютно никакви), всичко се случи много естествено и съм запазила прекрасни спомени. Бих родила още 10 деца заедно с нея. Благодаря ти отново, мила Роси, обичаме те!


Престоят ни в болницата този път беше много по-приятен, отколкото със Съни. Този път възстановяването ми беше много по-бързо - на третия час бях на крак (въпреки че ми забраниха, но Ирка напълни памперса и реших да си я сменя), знаех много повече за кърменето и още тогава положих стабилни основи на този така важен процес, не ревях за щяло и нещяло и не изпадах в депресии.


Най-важното бе, че срещнах страхотната Ваня (момичето, което роди ден след мен и настаниха в стаята ми), с която продължавам да поддържам приятелски отношения. 


И почти 2 месеца по-късно, раждането и престоят в болницата ми липсват. Липсва ми какво малко пашкулче беше Ирито, липсва ми чувството да знам, че се е случило толкова скоро. Липсват ми някакви сантиментални неща, които се надявам някой ден пак да изживея :)


Но пък е толкова прекрасно да не си в болницата, а вкъщи... И да мирише на бебешко! С всеки ден да наблюдаваш малките промени, които се случват с това човече!


И понеже ми е второ дете, вече знам, че времето лети безмилостно бързо (ето я на цял ЕДИН МЕСЕЦ), затова се опитвам да изживея всяка минута пълноценно.


Дните ни вкъщи засега минават спокойно и щастливо. Беболинка спи през нощта, а после проспива и половината от деня. Към 18ч започва да будува и така чак до 23ч. Какъв късмет имам, обаче пак случих на бебе без колики. Вече сериозно се замислям, че тази щастлива случайност има нещо общо с имената, които и на двете ми деца означават "мир". 


Любовта, която Съни проявява към нея е нещо, за което винаги съм се надявала, но не съм очаквала да е чак до такава степен. 


Не се отделя от нея и постоянно я търси (разбира се, когато не е зает с колите си). Когато е тъжен или крив, се сърди на всички, но не и на нея - търси я да я гушне и се успокоява.


Обожавам ги и не е истина колко сила и вдъхновение ми дават! 


А готвенето не съм изоставила, защото домочадието расте и има нужди. И понеже така хубаво ви захаросах със сладки бебешорски приказки, днес ще ви споделя една солена рецепта за руски пирожки, които често правя на Съни с различни плънки. Рецептата я имам много отдавна от тефтера на мама и не знам откъде е, нищо чудно да си я е преписала от Бг-мама :)


Руски пирожки

Необходими продукти:
за 2 тави с пирожки

20 г прясна мая
1 с. л. захар
1 ч. ч. прясно мляко
1/2 ч. л. сол
2 с. л. разтопено краве масло
500г брашно (може да поеме и по-малко)
1 яйце за намазване

За плънката:
сварени яйца
пилешко филе или шунка
кисели краставички


Разтворете маята и захарта в топлото мляко. Прибавете 4-5 с. л. от брашното, разбъркайте добре, покрийте с чиста кърпа и оставете закваската да втаса за около 15 минути. Прибавете солта и маслото и постепенно прибавете брашно, докато получите тесто. Месете го 5-6 минути, намажете го с мазнина и го оставете да втаса, докато удвои обема си. Разточете го на кора с дебелина 5мм. Изрежете кръгчета,сложете по 1 лъжица плънка* върху всяко и ги слепете, завивайки краищата навътре, така че да се образува полумесец. Оформете ги елипсовидно и ги подредете в тава, застлана с хартия за печене. Оставете ги да втасат, намажете ги с разбито яйце и ги изпечете на 180 градуса до златисто.

* Други подходящи плънки са зеле (предварително леко сготвено), зеле с лук, масло и сварени яйца, зеле с месо/кайма, само кайма и т. н.

5 коментара:

  1. Много хубав разказ, Зори! А мъниците колко са слаки и чаровни, нямам думи! Да са ви много здрави и да растат все така грижовни един към друг! Радвам се, че се чувстваш добре, толкова скоро след раждането! Искрено се радвам на момичета като теб, които искрено оценяват, че децата са дар, а не даденост!
    Прегръщам ви много! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Живи и здрави да са ти слънцата, Зори! Красиви малки душички 💜
    Пирожките са чудесни.
    Черпиха ме, но с пържени с посочени пълнежи и бяха уникално вкусни. Рецептата на рускията забутах някъде.
    Щом и печени правят, ще си направя.

    ОтговорИзтриване
  3. Мамини сладки ❤️ да им изпапкам носленцата 😃 Да растaт и хубавеят, като слънчица да греят ❤️
    А пирожките ще направя на нашето лъвче 😉 благодаря за идеята мила!
    Поздрави Зори!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасни слънчица, Зори! Да са здрави и да ви даряват с много радост! :)
    Много ми харесаха и снимките, направени са като професионална фото сесия. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравления! Прекрасна е мъничката и много прилича на теб :)

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!