петък, 26 април 2013 г.

Шоколадови яйца с чийз пълнеж

Бях започнала тази публикация преди няколко дни с думите: "Пролетта дойде", но мисля, че вече би трябвало да кажа: "Лятото дойде!". Не мога да повярвам, че е все още април, а аз си приготвих банския и хавлията за съботен плаж. За пръв път ще ми се случи да отида на море преди Великден. Странно нещо е това време.
Но нека не ви говоря за времето, все пак само хората, които нямат какво друго да си кажат обсъждат атмосферното състояние. А аз искам да ви споделя толкова много неща! За една невероятна екскурзия до Барселона, за едно предстоящо пътуване, което много ме вълнува и въобще за много, много емоции и приключения, които си създавам напоследък.


С огромно удоволствие ще ви разкажа за всичко това, но като че ли сега ми се иска да обърна подобаващо внимание на приготовленията за Великден. Този празник ми е толкова пъстър и радостен, че не мога да не му посветя няколко публикации.
Започвам с едни шоколадови яйца с пълнеж от крем сирене, които в първия момент бяха малко стряскащи за някои от приятелите ми, защото си помислиха, че съм потопила сварено яйце в шоколад. Да, знам, стремежът ми да правя кулинарни експерименти и открития граничи с лудост, но, хора, моля ви се (тя си знае коя е), до такава крайност не бих стигнала :)! Напълних яйцата със стандартната смес за чийзкейк без печене и кайсиев мармалад.


Шоколадови яйца с чийз пълнеж
По идея на raspberri cupcakes

Необходими продукти:
8 малки шоколадови яйца (без играчка)*
за белтъка:
100 г крем сирене
3-4 с. л. пудра захар
100 г заквасена сметана
ванилия
за жълтъка:
3 с. л. кайсиев мармалад
1 ч. л. жълт шрифт за сладки

В купа смесете крем сиренето, захарта и ванилията и ги разбийте с миксер на висока степен до хомогенност. Добавете заквасената сметана и разбийте отново за кратко. Поставете крема в пош с кръгъл накрайник и го приберете в хладилника.
Смесете мармалада от кайсии с жълтия шрифт*.
С върха на малък нож внимателно отстранете горната част на яйцето. Може да го направите и със загрят нож, но така няма да се получи ефектът на "счупването".
Напълнете яйцата с белия крем, издълбайте малка дупчица в крема и сложете от жълтата смес. Охладете и поднесете.

*Яйцата, които аз използвах не са стандартните шоколадови яйца с играчка, защото реших, че няма да ми е лесно да я извадя. Тези яйчица са по-малки, всяко е увито в цветен станиол и се продават по няколко в шарени торбички.
*Този шрифт е на Доктор Йоткер. Продава се в Пикадили и в Карфур. Може да се замени с малко жълта боя, смесена с разбит белтък, сметана или дори малко крем сирене. Правя това, защото кайсиевото сладко е доста оранжево и не изглежда реалистично.


Предварително се извинявам, ако някой се е подразнил от използването на чуждица и то в заглавието, аз винаги го избягвам, но ако нарека пълнежа чийзкейк, няма да е напълно точно, защото вътре няма никакъв кейк. Просто мисля, че звучи по-разбираемо, а и по-бързо за изговаряне.

18 коментара:

  1. Колко е оригинално, Зори, усмихна ме! Прекрасна идея и реализация, браво.
    Всичко най-добро и хубава вечер! Ще очаквам "онези" публикации. =)

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, идеята е много оригинална. Чудесни яйчица си направила, а и като си представя вкусът им, ммм...
    Колкото до чуждицата, на мен много ми харесва. Още повече, че аз също ги използвам. ;)

    Лека нощ от мен и един прекрасен weekend!

    ОтговорИзтриване
  3. Много идейно и невероятно красиво! Зори, поздравления за оригиналната идея! Пожелавам ти много нови емоции на предстоящото пътуване! :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Изглеждат страхотно, Зори! И аз от много време мисля за едни сладки яйца, но са доста по-различни. Може би най-накрая ще се престраша да ги направя :)
    Много ми харесват, наистина изглежда като истинско яйце!
    Поздрави и слънчева събота! :)

    ОтговорИзтриване
  5. ехе, много добре се е получило,ЗОри!чудесна изненада за празника!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни яйца, Зори!!!!!! Направо чудни! Поздравления!!! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, ти отиваш на плаж, а при мен заваля сняг!!!!!!!! На Лазаровден!!! :/

    ОтговорИзтриване
  8. Супер са яйцата и заглавието си е идеално, Зори! Няма вече човек, кулинар или поне начинаещ кулинар, който да не е наясно с чуждата терминология в готварството, поне в основи, така че спокойно :))
    Правила съм преди две години подобни, за едно детско парти, но пълнежа ми беше с Маскарпоне и желе от праскови... май нектарини бяха. Но, много цапане имаше и повече не повторихме с експериментите ;)))
    Поздрави и хубави празници ти желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни яйца, не може да не се пробват! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Зори, страхотни са станали! Толкова изкусителни!

    ОтговорИзтриване
  11. ..., а яйца с изненада! Красиви са и много майсторски направени! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Дани, Санди, Сонче, Тики, Ирма, Еми, Павлинка, благодаря ви, момичета!
    Успешна седмица ви пожелавам! :)))

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, прекрасна идея и невероятно изпълнение!
    В първия момент и аз помислих че в шоколада има яйце !!! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотно изпълнение на яйцата, Зори! :) И супер снимки!

    ОтговорИзтриване
  15. Много са хубави, видях снимката и се зачудих с какво си ги напълнила, някакъв крем ще да е, но за жълтъка веднага реших, че е кайсиев мармалад. Относно лудоста, хубаво е човек да я притежава в известна доза.

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви за отделеното време!